Jako hostitel na Airbnb bude jednou z vašich hlavních zodpovědností odpovídat na žádosti o rezervace a dotazy uživatelů. Měli byste vědět, že Airbnb vyžaduje, abyste reagovali do 24h, jinak budete penalizováni. Zda odpovídáte včas ukazuje váš index a rychlost odpovědí, které mají vliv na to, na jakém místě se ve vyhledávání budou zobrazovat vaše nabídky.

Pokud budete odpovídat včas, váš index se zlepší. Pokud odpovíte opožděně, bude index patřičně snížen. A vzhledem k tomu, že pozice na které se budete zobrazovat je pro váš úspěch klíčová, doporučujeme dát si na tom opravdu záležet a vyvarovat se pozdních odpovědí.

Měli byste vědět, že Airbnb vyžaduje, abyste reagovali do 24h, jinak budete penalizováni.

A teď k samotné komunikaci. Většina lidí je zvyklá při cestování využívat tradičních služeb, jako jsou hotely a hostely. Proto je často největší obavou hostů to, že přijedou do cizí země a najdou zamčený být a majitel bude mít vypnutý telefon. Vzhledem k tomu je důležité už při prvním kontaktu navázat osobní vztahy s klienty a poskytnout jim pocit důvěry a bezpečí.

Dalším rozdílem mezi Airbnb a hotelem je občas zdlouhavý proces rezervace, proto se ji snažte uzavřít v co nejkratší době. Někdy se vyplatí vyvinout na hosta tlak, např. že místo toho, abyste na otázku zda je váš byt stále volný, neodpověděli jednoduše “Ano!”, ale třeba “Jsem v kontaktu s někým, ale ještě mi nepotvrdili rezervaci, takže zatím ano.” Nejenom že jste vytvořili tlak, aby rychle zareagovali, zároveň jste snížili pravděpodobnost žádosti o slevu.

Po potvrzení rezervace by bylo dobré požádat hosty, aby vám poslali informace, v kolik a kam přijedou/přiletí (v ideálním případě vám zašlou číslo letu, abyste mohl kontrolovat případné zpoždění). Vy jim na oplátku můžete zaslat váš domovní řád, aby se s ním seznámili a návod, jak se k vám nejrychleji dostanou, spolu s dalšími informacemi (stručný popis vašeho okolí, doporučení kam zajít atd).

Pro hosty bude obzvlášť příjemné, pokud je kontaktujete hned po check-inu. Ze zkušenosti můžeme říct, že většinou během první hodiny narazí na několik problémů, které ale s vaší pomocí můžou během chvilky vyřešit (něco nebudou moct najít, nepůjde se jim připojit na internet). A při check-outu jim nezapomeňte napsat, že vám bylo potěšením a popřát šťastnou cestu.

Na závěr vás chceme upozornit, že pokud někdy obdržíte nevhodnou zprávu od uživatele, máte možnost na ní Airbnb upozornit, a to tak, že jí označíte červenou vlaječkou. Zároveň platí, že jestli vám někdo bude připadat podezřelý, poslechněte svůj instinkt a rezervaci odmítněte, na to máte a vždy mít budete plné právo.