Příjezd, předání klíčů, „Budeme mít k dispozici ručníky?", parkování, cesta do Karlových Varů... Vyjmenovat seznam dotazů, které si na vás hosté mohou nachystat, by nám trvalo do Vánoc. A seznam nenadálých situací, které byste během jejich pobytu mohli řešit, je nekonečný.I přesto, že hosté mohou všechny potřebné informace o Airbnb bytě najít na vašem profilu (pokud jste si na něm dali patřičně záležet), zodpovídání otázek hostitele nemine. Někdy to jde jednoduše, jindy je třeba zapojit představivost a vyřešit nečekaný problém jako matematickou hádanku. Do tajů komunikace na Airbnb nás zasvětila ta nejpovolanější - vedoucí komunikátorka Elis z Blahobytů.
Naučilo mě to i s méně příjemnými hosty komunikovat vždy klidně a profesionálně. Také mě přestaly stresovat náhlé problémy, jako když hosté vyžadují okamžité vyřešení věci, na kterou nemám přímý vliv - jako například neplánovaný výpadek proudu či přerušení dodávky teplé vody, kdy je zapotřebí zavolat údržbáře. Víc než na začátku jsem schopná tyto nenadálé situace řešit v klidu a s rozvahou.
Vždy se snažím všem hostům odpovědět co nejrychleji, nejsrozumitelněji a nejlépe, tedy tak, aby se cítili vítáni, dostali všechny informace a pobyt si maximálně užili. Ale jak už to tak bývá, občas nastanou nepředvídatelné situace, které se musí okamžitě řešit, a v tu chvíli je jedno, jestli je noc či den, středa či víkend. Kolikrát mě problémy hostů zastihnou během nedělního oběda, rodinné oslavy nebo při koupání a uspávání dětí. I tak se ale snažím být ihned po ruce.
Satisfakcí je mi vždy dobře odvedená práce a hlavně pozitivní hodnocení od hostů, kterým jsem pomohla si pobyt v Praze užít dle jejich představ.
Hosté se zjednodušeně dělí na "spokojené" a "nespokojené". Ti první přimhouří oko i při drobné nedokonalosti a jsou vděční za umožnění pobytu v jednom z našich krásných bytů. Ti druzí si i přes perfektní servis vždy najdou důvod ke stížnosti. Naštěstí těch z první kategorie je přeci jen více.Mnohokrát se třeba stalo, že si hosté zabouchli při odchodu klíče a dožadovali se okamžitého otevření bytu, a to i uprostřed noci. Většina hostů je v takovém případě vděčná za co nejrychlejší možnou pomoc. Měli jsme ale i hosty, kteří ve tři ráno nechali klíče z druhé strany zámku, a když se nám nedovolali, objednali zámečníka. Jeho služby si navíc chtěli nechat proplatit s tím, že je to naše chyba.V neposlední řadě je kolikrát dle "nespokojených hostů" naší vinou i to, když nejsou schopni byt podle udané adresy najít, nebo že nedokážou odemknout dveře správným klíčem.
Občas nastanou nepředvídatelné situace, které se musí okamžitě řešit, a v tu chvíli je jedno, jestli je noc či den, středa či víkend.
Mým životním i pracovním heslem je „Hlavně se nezbláznit!" No dobře, v originálu motto obsahuje trochu ostřejší výraz, ale myslím, že dobře vystihuje mé bytí i schopnost dobře fungovat v zaměstnání. Satisfakcí je mi vždy dobře odvedená práce a hlavně pozitivní hodnocení od hostů, kterým jsem pomohla si pobyt v Praze užít dle jejich představ.