V Airbnb komunitě je většina lidí považována za přátelské domácí, kteří nevyužité prostory rádi využijí k pronajímání, a za slušné cestovatele, kterým se konečně otevřela možnost bydlet u místních. V každém společenství ale existují i tací, kteří se snaží zneužít důvěry jiných anebo se jednoduše neumí chovat slušně. I když je takových lidí jen malé procento, mohou způsobit nepříjemnosti. V Airbnb si toho jsou plně vědomi a proto zavedli opatření, jak těmto „škůdcům“ bránit. V příštím článku se dočtete také o tom, jak se vedle zajištění Airbnb ještě nejlépe připojistit, abyste mohli spát opravdu klidně.
Hlavní metodou zajištění slušného chování hostů i hostitelů jsou hodnocení. Uživatelé Airbnb jsou si vědomi, že v případě nevhodného chování a způsobení škody na majetku je na Airbnb pravděpodobně už nikdo neubytuje. Všem hostitelům doporučujeme, aby si před schválením rezervace prohlédli profil potenciálního hosta a podezřelé hosty raději odmítli. Jak vysvětluje Matěj z Blahobytů: "Uživatele, kteří mají méně než 5 kladných hodnocení nebo jejichž profil nevzbuzuje důvěru, u našich klientů raději neubytováváme. A to se nám také vyplácí - za poslední rok, co správu krátkodobých pronájmů provozujeme, jsme měli pouze 2 incidenty. Oba hosté ale škodu nahlásili a ihned zaplatili."
Co ale máte dělat, pokud už hosté byt poničili a k dobrovolnému zaplacení škody se nemají? Pro tyto případy Airbnb poskytuje hostitelskou záruku, která kryje VŠECHNY rezervace. Hostitelská záruka odškodní oprávněné hostitele za škody na majetku až do výše 1 milionu dolarů a může o ni požádat každý, kdo se dostal do situace, kdy host porušil pravidla a už s ním nelze dále vyjednávat. To se musí udělat co nejdříve, nejdéle 14 dní po odjezdu hosta.
Diamantové prsteny a obrazy od Picassa z bytu raději odneste.
Hostitelská záruka nekryje všechno - je z ní vyjmuta hotovost a cenné papíry, domácí mazlíčci, osobní odpovědnost hostitele nebo škoda na sdílených nebo společných prostor. Navíc na některé typy majetku, jako jsou šperky nebo umělecká díla, je krytí limitováno.
Vedle hostitele Airbnb chrání i hosty. Odškodnění hosta je nabízeno v případech, kdy hostitel zruší den před příjezdem rezervaci, ubytování neodpovídá popisu, hostitel nějakým způsobem zamezí vstup k danému ubytování a podobně. O takové skutečnosti je potřeba dát vědět zákaznickému servisu Airbnb do 24 hodin od rezervace. Airbnb hostovi nabídne finanční náhradu nebo se pokusí najít co nejdříve podobné ubytování.