Airbnb je plné nabídek ubytování. Při tak velké konkurenci musí hostitel doslova bojovat o každého hosta. Jak vyniknout mezi tolika nabídkami a přilákat více hostů? Přinášíme několik rad, díky kterým bude právě vaše nabídka ta vítězná.
Čtivý a srozumitelný text
Nic neodradí vaše hosty víc, než text, kterému nerozumí. Nejčastěji používaným jazykem na Airbnb je angličtina. Airbnb zároveň používá automatické překlady do rodného jazyka uživatele, který si vaši nabídku prohlíží. Správný překlad ale vychází ze správně psaného textu. Nikdy proto nepoužívejte internetové překladače, které jazyky akorát komolí. Často se stane, že užitím špatné gramatiky docílíte úplně jiného sdělení, než jaké jste původně zamýšleli. Pokud si nejste 100% jistí o správnosti užité gramatiky, nechte si text překontrolovat ideálně rodilým mluvčím nebo někým, kdo si je gramatikou jistý.
Struktura nabídky
Aby byl text srozumitelný, je třeba, aby byl strukturovaný. Snažte se formulovat vaše sdělení přehledně a jasně tak, aby se v nabídce hosté dobře orientovali a během pár desítek vteřin věděli, co nabízíte a co na ně bude na místě čekat. Strukturujte svůj text do odstavců, nepoužívejte dlouhé věty a pokud uvádíte výčet možností, používejte odrážky. Dodržujte stejné velikosti mezer a používejte vždy stejný typ odrážek, aby text působil na první pohled jednotně a ne jako malba šíleného umělce. A nepoužívejte složité výrazy. Text budou číst převážně cizinci, proto se nepouštějte do obsáhlého popisování okolí a odborných výkladů, které pro vaše potenciální hosty budou akorát matoucí.
Souvislý text zakázán
Vyvarujte se dlouhým souvislým textům, které bývají nepřehledné a lidé se v nich špatně orientují. Obsahují sice velké množství informací, ale také zdržují a působí nedůvěryhodně. Připomínají smlouvy 😉
Pište v bodech
Tato rada zní sice velmi obyčejně, ale často prodává. Lidé se v bodech snadno orientují a neztratí se v oceánu dlouhých a nepřehledných vět. Existuje hned několik odrážek, které můžete použít – pomlčky (-), hvězdičky (*), plusy (+), zobáčky (>) nebo šipky (→). Je tolik možností, kterými můžete svoji nabídku vyšperkovat.
A rada na závěr – vžijte se do role hosta. Jakou nabídku byste raději četli vy? Pište stručně, ale přesto jasně a výstižně. V neposlední řadě si ujasněte, co vlastně nabízíte – byt, dům nebo samostatný pokoj. Opět můžete požádat o pomoc klidně někoho z rodiny. Názor jiného člověka vám může pomoci v tom, zda je pro něj nabídka přehledně organizovaná a nejsou v ní nějaké nesrovnalosti.
Titulek prodává
Titulek je spolu s fotografií první věcí, kterou hosté u vaší nabídky uvidí. Zda hosty ve výčtu konkurenčínch nabídek zaujme právě ta vaše, rozhoduje fotografie místa a použitý titulek. Nabízíte byt s terasou, odkud je nádherný výhled na město? Nebo dům se zahradou a grilem? Podělte se o to! I maličkosti v tomto případě rozhodnou.
Pokud bude fotka nehezká a titulek nic neříkající, hosté nabídku přehlídnou a vyberou si nějakou jinou. Titulek by měl vystihnout největší přednost vašeho bytu tak, aby měli vaši hosté pocit, že se jim investované peníze skutečně vyplatí.
Žádné tajnosti
Jestliže víte, že váš byt není vhodný pro rodiny s dětmi, nebo bydlíte v pátém patře bez výtahu, zmiňte to. Vyhnete se tak nepříjemným problémům pro obě strany. Díky upřímnosti budou hosté připraveni na vše a vyhnete se tak následným negativním recenzím, díky kterým se u vás ostatní hosté nebudou chtít ubytovat.
Pokud jsou ve vašem bytě domácí mazlíčci, zahrňte to do nabídky také. Alergikům by se z tohoto faktu po příjezdu mohlo pěkně orosit čelo. Nikdy nic nezatajujte – po příjezdu hostů stejně vše vyplyne na povrch.