Airbnb je plné nabídek ubytování. Při tak velké konkurenci musí hostitel doslova bojovat o každého hosta. Jak vyniknout mezi tolika nabídkami a přilákat více hostů? Přinášíme několik rad, díky kterým bude právě vaše nabídka ta vítězná.
Fotografie
Bill Frakes kdysi řekl, že fotografie je univerzální jazyk a zároveň báječný způsob pro lidskou komunikaci. Proto by fotografie měly být co nejlepší a nedat prostor žádným obavám. Byt vždy před focením ukliďte, foťte jej ve vysokém rozlišení, ideálně dopoledne a ukažte hostovi všechny důležité kouty bytu, které by jej mohly zajímat. Fotky ložnice a koupelny jsou vyloženě povinnost! Pokud si nejste jisti svými fotografickými schopnostmi, můžete využít nabídky Airbnb a byt si nechat profesionálně nafotit.
Cena
Nastavte ke své nabídce „jednoduchou“ cenu, ve které zahrnete vše – úklid, pojištění nebo příplatky za extra hosty. Nepište nic složitě a stanovte cenu stejnou za jednoho, dva nebo i tři hosty. Lidé nechtějí řešit obtíže.
Na začátku nastavte klidně nižší cenu, kterou v průběhu sezony nebo s růstem pozitivních recenzí budete moci zvyšovat. Hosté si těžko vyberou drahý byt, u kterého nevidí žádné recenze, a nemohou si ověřit, jak byt ve skutečnosti vypadá. Promyslete a stanovte si také cenu, za kterou chcete byt pronajímat v sezoně a mimo ni, nebo jestli ji ponecháte po celý rok stejnou.
Kalendář
Pravidelně aktualizujte váš kalendář, pomocí kterého se hosté dovědí, kdy si byt mohou pronajmout a kdy ne. Docílíte tak toho, že budete dostávat pouze ty nabídky, které jste schopni přijmout. Odmítnutí nabídek může totiž negativně ovlivnit vaše hodnocení a hosty tak odradit. V případě, že odmítnete větší množství rezervací, může být nabídka dočasně deaktivována. Zkuste také stanovit minimální a maximální délku pobytu – to vám zajistí přísun rezervací, které vám budou vyhovovat.
Určit můžete také to, kolik hostů jste ochotni a také schopni v bytě ubytovat. Věřte, že se hosté nechtějí cítit jako sardinky. Žádný byt není nafukovací a hosté to určitě pochopí. Můžete si stanovit také check-in a check-out časy, které vám poskytnou dostatek prostoru na zkontrolování nebo případný úklid bytu v momentě, kdy v jeden den odjíždí starý host a zároveň přijíždí host nový.
Komunikace
Buďte stále na příjmu. Odpověď dva dny po odeslání dotazu je v mnoha případech už zbytečná. Hosté ocení rychlou reakci, díky které zapůsobíte dobrým dojmem, a budou vás považovat za pozorného a ohleduplného hostitele.
Ideální je na dotaz odpovědět do hodiny, nic se však nestane, pokud stihnete odpovědět alespoň do 24 hodin. Díky tomu si udržíte vysoký index odpovědí, který vypovídá o tom, jak rychle na dotazy hostů reagujete. Pro rychlou komunikaci s hosty si můžete stáhnout také aplikaci Airbnb, díky které budete pro hosty stále na příjmu, a nic vám neunikne.
Výjimečný byt
Byt s terasou, čerstvá snídaně, designový nábytek, bazén, domek u lesa nebo jízdní kola, která si hosté v průběhu pobytu mohou zapůjčit? Vše rozhoduje! Sepište, co na svém bydlení milujete, a snažte se najít něco výjimečného. Lidé chtějí poznat něco nového a zažít něco, na co budou dlouho vzpomínat.
Překvapte hosty a připravte jim seznam zajímavých míst nebo restaurací ve městě. Většina hostů nové město nezná a bude ráda za každý tip na pěkný výlet nebo na nějakou akci. Právě to může být jedním z důvodů, proč se k vám hosté později znovu vrátí.
Pravidla domu a manuál
Všechny potřebné dokumenty pošlete hostům klidně hned při rezervaci, aby si je mohli v klidu prostudovat a připravit se na pobyt v novém městě. Nezapomeňte přiložit mapu, aby se k vám hosté bez problému dostali. Dobré je také poskytnout domácí příručku, aby hosté věděli, kde co najdou, čeho mohou využít a samozřejmě návod na to, jak se ovládá televize nebo topení. Celý manuál vytiskněte a pro jistotu ho nechte položený například na kuchyňském stole, aby si hosté mohli připomenout potřebné informace.
Recenze
Poslední bod je velmi důležitý a také většinou tím nejdůležitějším, co rozhoduje o konečné volbě pronajatého bytu. Recenze hostů jsou důležitým a hodnotným měřítkem, který můžete ovlivnit hlavně tím, že hostům připravíte opravdový komfort a ubytování pro ně bude výjimečným zážitkem. Recenze samozřejmě odráží již zmiňované body, které jsou nedílnou součástí každé rezervace. Dávejte si tedy záležet na všech maličkostech – ať už se jedná o komunikaci s hostem nebo fotografie bytu. V tomto případě rozhoduje každý detail!