Lidé, kteří se na Airbnb poohlížejí po pronájmu bytu, se rozhodují na základě několika kritérií. Mezi nejčastějšími rozhodovacími faktory je kromě fotografií bytu a recenzí od ostatních hostů také cena za pronájem na noc. Pokud tedy cenu za noc přepálíte, hosté dají raději přednost konkurenci. Poradíme vám pár způsobů, jak lusknutím prstu konkurenční pronajímatele zanalyzovat a získat si tak potenciální hosty na svoji stranu. Tak pojďme na to.

Everbooked – co to je a proč ho používat?

Služba Everbooked slouží k identifikaci konkurentů na trhu Airbnb. Pokud tedy začínáte byt přes Airbnb pronajímat, tato služba vám pomůže stanovit si cenu za pronájem na noc. A to tak, že zanalyzuje trh vašich potenciálních konkurentů, a to třeba z hlediska lokality nebo velikosti bytu. Díky tomu vám pomáhá zvýšit příjmy za pronájem.

„Pokud s pronajímáním teprve začínáte, doporučujeme stanovit cenu za noc nižší než vaši konkurenti,“ říká Matěj z Blahobytů. „Začínající uživatelé totiž nemají žádné recenze od hostů, takže musí potenciální hosty zaujmout právě nižší cenou. Jakmile se na vašem profilu objeví alespoň tři kladné recenze od ubytovaných hostů, můžete cenu za pronájem bez obav o něco navýšit.“

Analyzujte konkurenci přímo na Airbnb

Kromě ceny za pronájem rozhodují ve velké míře o konečné volbě pronájmu také fotky, titulky a popisky. Zajímá vás, proč mají pronajímatelé, kteří nabízí byt jen pár ulic od toho vašeho, dvakrát více rezervací než vy? Proklepněte si je pomocí vyhledávače a filtrů na Airbnb. Tato metoda je sice časově náročnější než Everbooked, ale kýženého výsledku dosáhnete také.

Zaměřte se na pronajímatele, jakým jste vy sami

Filtry ve vyhledávání na Airbnb umožňují zúžit okruh vašich konkurentů na co nejmenší. Pokud proto nabízíte například dvoupokojový byt s vlastní koupelnou, kuchyní a balkonem, a navíc máte v bytě i wifi, zaškrtněte to ve filtrech. Nezapomeňte vyplnit také lokalitu bytu. Tu můžete upravit také skrze mapu, která je na stránce přístupná. Díky tomu se vám zobrazí byty, které splňují tyto požadavky. A vy potom snadno zjistíte, jakou cenu za noc si ostatní pronajímatelé stejných bytů za noc účtují.

Využijte Airbnb kalendář

Čas od času se nezapomeňte podívat, jaké ceny si pronajímatelé účtují za byt v určitém období. Ceny za pronájem se totiž mohou v určitém období zvýšit – a to třeba o Vánocích, Velikonocích nebo na Silvestra. Jak můžete cenu za pronájem snadno měnit, jsme rozebírali podrobně v článku o cenové policice.

Jak se ve výsledcích zorientovat?

Abyste se v datech ze svého průzkumu konkurentů snadno zorientovali, doporučujeme si udělat přehlednou tabulku. Kdybyste měli všechna data do tabulky ale zadávat ručně a potom je teprve sami analyzovat, strávili byste nad tím spoustu drahocenného času, který můžete přece využít mnohem efektivněji.

Pro snadnou extrakci dat proto můžete využít například webový nástroj Import.io, který vám automaticky z tabulky potřebná data vytáhne. Ty potom snadno zanalyzujete a získáte tak podrobný přehled o vašich konkurentech na Airbnb. Z původních dat potom budete moci snadno určit napříkla průměrný počet recenzí, průměrnou sazbu za ubytování na noc, počet hodnocení určitých uživatelů apod.

Název prodává

První, co hosté na vyhledávací stránce uvidí, je kromě úvodní fotografie také název vašeho bytu. A ten prodává. Takže na to při vymýšlení názvu pamatujte a nebojte se upustit uzdu kreativitě. Titulek by měl být poutavý a úderný. Měl by také obsahovat nějakou frázi, orientační bod nebo významné místo, které je pro danou lokalitu typické. Nebo zkrátka něco, co potenciální hosty přitáhne. Ti totiž na Airbnb byty často hledají tak, že konkrétní bod do políčka vyhledávání napíšou. Airbnb jim potom na prvních příčkách vyhodnotí byty, které v názvu určitou frázi nebo místo obsahují.

Provádějte analýzu konkurentů pravidelně

Rozhodně se nenechte uchlácholit tím, že jedna analýza konkurentů vám vystačí po zbytek vašeho „života na Airbnb“. Analýzu konkurentů provádějte pravidelně. Jen tak budete mít přehled o tom, jestli vaše cena za pronájem není moc nízká nebo vysoká. Kromě toho zjistíte, o co mají hosté u pronajímatelů největší zájem, co si chválí nebo co jim vadí. Díky tomu můžete služby pro hosty vylepšit a získat je tak na svou stranu. Více hostů znamená větší výdělek, takže čas, který jste vynaložili na analýzu konkurentů, snadno zúročíte.