Veškerý cestovní ruch je zatížen sezónností, stejně tak Airbnb. Do některých oblastí se zkrátka jezdí jen v určitou roční dobu a s tím se musí vždy počítat. Ničemu to ale nevadí, pokud víte, jak si mimosezónní období vynahradit.

Cestovní trendy se liší podle lokality. V České Republice je výhodou, že nevymezuje jen jedno roční období, ve kterém se dá navštívit. V zimě jezdí lidé na hory nebo vánoční trhy, na jaro je velkou atrakcí oslava Velikonoc, v létě národní parky a další zajímavá místa a stejně tak na podzim.

I přesto ale jsou období ne tolik oblíbená na pobyt a na takové chvíle se hodí pár užitečných rad:

Snížení ceny

Porovnávejte ceny s ostatními uživateli ve stejné lokalitě a nebojte se experimentovat se snižováním cen, zůstaňte konkurenceschopní. Najdou se totiž i tací cestovatelé, kteří konkrétně za tímto účelem cestují právě mimo sezónu.

Je dobré stanovit si základní cenu za pokoj, kolem které pak bude sezónní cena cirkulovat. Buď k vámi určenému minimu, nebo naopak k maximu.

Rozšíření kalendáře dostupnosti

Rozšiřte svůj kalendář volných termínů, i délek samotných pobytů, alespoň budou mít případní hosté z čeho vybírat a nebudou se muset omezovat délkou pobytu. Pokud ještě nemáte umožněny okamžité rezervace, tak doporučujeme alespoň v mimosezónním období tuto možnost zpřístupnit.

Zlepšení nabídky

Ať už se jedná o fotografie nebo popis, aktualizujte svou nabídku například výměnou starých fotek za lepší.

Komunikace

Komunikace je důležitá vždy a všude. Nejen mimo sezónní období je důležité udržovat svou nabídku na určité úrovni a zachovávat si tak reputaci. Včasné odepisování na zprávy, dotazy a rezervace je jednou z vašich hostitelských povinností.