Vytvoření nabídky na kterékoliv ubytovací platformě je teprve začátek cesty pro každého hostitele. Od tohoto momentu je nutné věnovat značnou část času nejen péči o hosty, udržování a vylepšování nemovitosti, legislativním povinnostem, ale také zejména cenové strategii a optimalizaci nabídky na ubytovacích platformách. Právě optimalizace nabídky a dobře nastavená cenová strategie patří mezi hlavní pilíře návratnosti investice v oblasti ubytování.
Ubytovací platformy fungují jako online tržiště, kde může kdokoliv inzerovat svou nabídku. Ta musí uspět ve vysoké konkurenci podobně atraktivních nabídek. Jako hostitel nesoupeříte pouze s ostatními hostiteli, ale také samotným algoritmem ubytovací platformy. Ten je navržen tak, aby sledoval zájmy ubytovací platformy nikoliv vaše.
Porozumět tomu, co algoritmus upřednostňuje a jaké nástroje a data ubytovací platformy nabízejí pro analýzu výkonnosti vaší nabídky, vám pomůže dosáhnout lepších pozic ve vyhledávání a získat více rezervací. V tomto článku se podíváme na to, jak funguje Airbnb algoritmus a jak optimalizovat nabídku tak, aby zůstala konkurenceschopná.
Proč je nutné průběžně sledovat výkonnost nabídky na Airbnb?
Vaše nabídka na Airbnb funguje podobně jako produktová stránka na kterémkoliv e-shopu. Každý e-shop pečlivě sleduje, jak se uživatelé po stránce navigují, na které nabídky klikají, proč nákupy nedokončují nebo jak ceny a slevy ovlivňují množství nákupů. Na základě stovek datových signálů pak svou nabídku upravují a sledují, zda se změny pozitivně či negativně projeví na konverzích.
Jen málokdy totiž vše funguje perfektně hned od začátku. I když se zdá, že výnosy produktu jsou dobré, bez sledování dat a testování nikdy nezjistíte, zda by výsledky nemohly být ještě lepší. S nabídkami na Airbnb je to stejné, jen se hostitelé musí spokojit s omezeným množstvím dat o výkonnosti své a konkurenčních nabídek. Ti, kteří těmto datům rozumí, dokáží je interpretovat a vytvářet hypotézy ke zlepšení, jsou schopni postupně nalézt optimální nastavení své nabídky a maximalizovat výnosy.
Airbnb algoritmus se neustále vyvíjí, stejně jako vaše konkurence. Aby vaše nabídka zůstala konkurenceschopná, je nezbytné pravidelně sledovat výkonnostní metriky a v případě potřeby provádět změny.
Kvalitní nabídka je základem úspěchu
V tomto článku se budeme detailně věnovat tomu, jak interpretovat data z Airbnb a využít je pro maximalizaci dlouhodobého zisku apartmánu. Než se pustíte do práce s daty, je klíčové věnovat dostatek času pečlivému zpracování vaší nabídky. Propracovaná nabídka vám pomůže nejen správně nastavit očekávání hostů a předejít překvapením nebo negativním hodnocením, ale je také zásadní pro algoritmus platformy. Airbnb využívá vámi poskytnutá data k tomu, aby porozumělo vaší nabídce a mohlo ji zobrazit správným uživatelům. To se netýká pouze Airbnb, všechny ubytovací platformy fungují na obdobném principu a upřednostňují nabídky, které jsou kvalitně zpracované.
Zaměřte se tak na vyplnění maxima informací o vaší nabídce a zejména na:
Kompletní vyplnění vybavení nemovitosti
Detailní popisky - Ty by měly být jednoduše čitelné a popisovat jednotlivé místnosti. Lidé nečtou a proto veďte s hlavními přednostmi vašeho ubytování. Nezmiňujte jen výhody, ale také nevýhody, ale zbytečně hosty nestrašte.
Profesionální fotografie - Kvalitní fotky by měly být ve vysokém rozlišení, s čistou a přehlednou kompozicí, která zdůrazňuje přednosti prostoru. Vyhněte se tmavým snímkům nebo fotkám z mobilu – investice do profesionálních fotografií se vám rychle vrátí. Zvolte styl, který neprodává jen nemovitost, ale zážitek, který hosty čeká. K fotografiím vždy přidejte popisky.
Výzvy k akci - Umístěte do popisků výzvy, které hosty povzbudí k akci, například k přidání vaší nabídky do oblíbených.
Vyplnění osobního profilu - Airbnb propojuje hosty s hostiteli a dlouhodobě podporuje lokální a autentické zážitky. Vyplněný osobní profil zvyšuje šanci, že vás platforma doporučí hostům, kteří odpovídají vaší cílové skupině.
Jak funguje vyhledávají na Airbnb?
Jen málokdo dnes hledá ubytování na Airbnb přes Google – většina uživatelů míří rovnou na platformu. Jak sám Brian Chesky před nedávnem řekl, “většina, 90 % návštěvnosti k nám přichází prostřednictvím přímé nebo neplacené návštěvnosti.” I přesto, že stále má své opodstatnění optimalizovat svou také pro vyhledávače jako je Google, nejvíce může hostitel získat optimalizací nabídky přímo pro Airbnb.
Jakmile je uživatel na Airbnb, tak má k dispozici parametry pobytu, filtry nebo kategorie pro vyhledání svého ubytování. Pokud vaše nabídka odpovídá většímu množství filtrů, bude se častěji zobrazovat ve vyhledávání a máte tak větší pravděpodobnost rezervace. Čím více flexibilní budete, tím zajímavější pro Airbnb budete. Zde se však zájmy hostitelů a Airbnb mohou značně rozcházet, protože ne každý hostitel chce mít povolené jednodenní pobyty nebo mazlíčky ve svém ubytování.
Na konci roku 2024 Airbnb zásadně změnilo způsob, jakým zobrazuje výsledky ve vyhledávání. Ty jsou nyní personalizované podle historie vyhledávání a rezervací každého uživatele. Každý vidí jiný výběr nabídek na základě svých preferencí a chování. Airbnb uživateli zobrazuje pouze 270 výsledků vyhledávání, ale ve vaší oblasti jsou pravděpodobně tisíce nabídek. Airbnb musí rozhodnout, které do výsledků vyhledávání každému uživateli přidá a které upozadí.
Na základě čeho pozná Airbnb jaká nabídka je vhodná pro kterého uživatele? Na základě informací, které Airbnb o své nabídce poskytneme a co o naší nabídce říkají hosté. Proto je klíčové nepodcenit vyplnění všech informací, které nám Airbnb umožňuje a vyzdvižení unikátních charakteristik skrze fotografie a popisky.
Pokud zároveň znáte svou cílovou skupinu, můžete nabídku přizpůsobit dané skupině hostů, čímž zvýšíte šanci na úspěch ve chvíli, kdy Airbnb provádí párování mezi nabídkami a uživateli. Ve chvíli, kdy vaší hlavní cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi, nezapomeňte do fotografií zahrnout dětské vybavení, jako jsou postýlky nebo hračky, do popisků přidejte zmínky o blízkosti dětských hřišť a bezpečnostních prvcích.
Jak funguje řazení nabídek na Airbnb?
Detailní informace o tom, jak přesně funguje Airbnb algoritmus, zná jen samotná společnost. Airbnb je ale jako každá jiná firma, kterou živý profit. Není tedy žádnou záhadou, že algoritmus funguje tak, aby maximalizoval profit společnosti. Cílem Airbnb je propojovat hosty s nabídkami, které nejvíce odpovídají jejich preferencím a je u nich vyšší šance rezervace, bez ohledu na zájmy individuálních hostitelů.
Algoritmus vyhodnocuje dva hlavní aspekty. Prvním jsou kontextové vlastnosti, pod které spadají zejména filtry, parametry pobytu, lokalita, nebo chování uživatelů. Druhým jsou vlastnosti nabídky, pod které spadají informace o nemovitosti, fotky, hodnocení, cena, vybavení apod. Tyto faktory společně určují, jak relevantní je vaše nabídka pro konkrétní vyhledávání.
Algoritmus používá k posouzení vaší nabídky čtyři klíčové pilíře:
Popularita - Algoritmus sleduje, jaký zájem vzbuzuje vaše nabídka: kolikrát byla zhlédnuta, kolikrát ji hosté přidali do oblíbených, jak často generuje poptávky, rezervace nebo zprávy, a také jak dlouho uživatelé zůstávají na stránce vaší nabídky.
Kvalita - Kvalitní nabídky obsahují podrobné popisky s klíčovými slovy, profesionální fotografie, vysoké hodnocení od hostů, rychlou komunikaci a kompletně vyplněný profil. Výhodou je také status Superhostitele nebo zařazení mezi „Guest Favorite“.
Cena - Správně nastavené ceny, ideálně prostřednictvím dynamické cenotvorby, hrají zásadní roli v maximalizaci dlouhodobých výnosů.
Výkonnost konkurence - Algoritmus porovnává, jak si vaše nabídka stojí v porovnání s konkurencí ve vašem okolí.
Tyto faktory přispívají k výstupnímu skóre, které řadí nabídky ve výsledcích vyhledávání. Vaše výsledné skóre pak zohledňuje, nakolik je vaše nabídka relevantní pro hosty (jak dobře odpovídá jejich vyhledávání), a zároveň sleduje výkonnostní ukazatele (prokliky, rezervace nebo recenze).
Výkonnost vaší nabídky tak není dána jediným faktorem a každý faktor má jinou váhu. Aby vaše nabídka byla neustále konkurenceschopná, musíte vynikat ve všech čtyřech pilířích. Airbnb oceňuje ty nabídky, které trvale dosahují dobrých výsledků a odpovídají očekáváním hostů.

.webp)
Jaká data o výkonnosti nabídky nám Airbnb nabízí?
Airbnb poskytuje hostitelům několik klíčových výkonnostních metrik, které pomáhají analyzovat a optimalizovat jejich nabídky. Ačkoli platforma nabízí i data týkající se kvality a obsazenosti, pro účely tohoto článku se zaměříme čistě na výkonnostní metriky dostupné v rozhraní pod Menu → Postřehy (Insights) → Konverze (Conversions).
Hlavní výkonnostní metriky zahrnují:
Konverzní poměr rezervací (Booking Conversion) - Tyto klíčové metriky sledují nákupní trychtýř uživatelů – kolika lidem se vaše nabídka zobrazila ve vyhledávání, kolik uživatelů si prohlédlo detail nabídky a kolik z nich provedlo rezervaci. Na nákupní trychtýř se v detailu podíváme v tomto článku, protože vám napoví, na kterou část rezervačního procesu se zaměřit pro zvýšení počtu rezervací.
Čas mezi zamluvením rezervace a příjezdem (Booking Lead Time) - Vyjadřuje interval mezi datem rezervace a příjezdem hosta. Kratší lead time signalizuje, že hosté rezervují spíše na poslední chvíli, zatímco delší lead time naznačuje, že hosté plánují své pobyty s větším předstihem. Porozumění lead time pomáhá lépe plánovat a optimalizovat cenovou strategii a provozní procesy.
Vracející se hosté (Returning Guests) - Vyjadřuje v procentech kolik hostů se k nám vrátilo ze všech hostů, kteří se u nás ubytovali napříč našimi nabídkami. Pro Airbnb jde o určitý identifikátor atraktivity nemovitosti, protože vracející se hostů značí oblibu ubytování a dobré předchozí zkušenosti.
Zhlédnutí (Views) - Počet unikátních uživatelů, kteří si zobrazili vaši nabídku v konkrétním období. Sledujte tuto metriku, abyste monitorovali zájem o nabídku v čase a mohli provádět úpravy na základě změn poptávky.
Počet přidání na seznam oblíbených (Wishlist additions) - Uživatelé si mohou přidat vaši nabídku do oblíbených, aby se k ní snadno vrátili. Tato metrika je ukazatelem popularity vaší nabídky a zájmu uživatelů.
Na výkonnostní nabídky lze nahlížet granularizovaně podle filtrů, které jsou k dispozici u každé metriky. Velkou výhodou je, že data lze sledovat nejen do minulosti, ale také do budoucnosti. Máte tak možnost například analyzovat popularitu budoucích termínů na základě shlédnutí nabídky ve zvoleném období v budoucnosti. Mějte na paměti, že nastavení časového období udává termín pobytu.
Co je konverzní poměr rezervací?
Konverzní poměr rezervací sleduje a měří pohyb uživatele celým procesem rezervace – od zobrazení vaší nabídky ve vyhledávání až po dokončení rezervace. Jde o sérii kroků, kterými uživatel musí projít, než si u vás rezervuje pobyt. Tomuto konceptu se říká nákupní trychtýř a je známý pro jakýkoliv prodejní produkt. Zatímco na začátku nákupního procesu je velké množství uživatelů, rezervaci dokončí pouze jejich zlomek. Důvodem je odlišné nákupní chování, preference nebo třeba i vyrušení během rezervace.
V marketingu je známý trychtýřový model AIDA - Attention (Pozornost), Interest (Zájem), Desire (Touha), Action (Akce). Aby se o nás hosté vůbec dozvěděli, musíme mít nabídku, která odpovídá jejich preferencím a zobrazí se ve výsledcích vyhledávání. Tam musí získat jejich pozornost. Naše nabídka přitom soupeří se stovkami jiných nabídek a tak musíme u hosta vzbudit zájem právě o tu naši. Jedině kvalitní nabídka, která se dostatečně odlišuje od konkurence, pak dokáže vyvolat v uživateli dostatečnou touhu po vašem ubytování, díky které hosté neodolají a pobyt u vás si zarezervují.
Přesně tímto způsobem nám Airbnb umožňuje měřit jednotlivé kroky rezervace a identifikovat tak část rezervačního procesu, kde ztrácíme nejvíce hostů. Airbnb nám konkrétně poskytuje tyto konverzní poměry mezi jednotlivými kroky rezervace.
Míra zhlédnutí na první stránce vyhledávání - Udává, jak často se vaše nabídka objevila na první stránce výsledků vyhledávání ve vztahu k celkovému počtu zobrazení vaší nabídky ve vyhledávání (na kterékoliv další stránce) během určitého období.
Průměrný počet konverzí z výsledků vyhledávání k nabídce ubytování - Zobrazuje, kolik procent uživatelů si rozkliklo vaši nabídku z celkového počtu jejich zobrazení ve vyhledávání.
Průměrný počet konverzí z nabídky ubytování k rezervaci - Ukazuje procento uživatelů, kteří si vaši nabídku prohlédli a dokončili rezervaci.
Zatímco zobrazení ve vyhledávání je o tom přesvědčit algoritmus Airbnb, že vaše nabídka je relevantní a měla by být uživateli zobrazena, tak zobrazení nabídky a dokončení rezervace je o tom přesvědčit uživatele, aby se rozhodl právě pro vaši nabídku.
Jak analyzovat rezervační trychtýř?
Rezervační trychtýř je první místo, kam se podívat, když vaše nabídka nedosahuje očekávaných výsledků. Velmi jednoduše vám totiž pomůže identifikovat, v jaké části rezervačního procesu ztrácíte nejvíce uživatelů. Zjistíte tak, na kterou část nabídky je potřeba se při zaměřit, abyste získali více rezervací. Každý krok procesu může být ale jen tak dobrý, jako krok předchozí a proto je potřeba na nákupní trychtýř vždy nahlížet shora.
Začněte tím, že izolujete problém. Tento krok výrazně usnadňuje optimalizaci nabídky, protože každá fáze rezervace je ovlivněna jen omezeným počtem proměnných. Na základě jednotlivých konverzních poměrů zjistěte, zda je problém v zobrazení nabídky ve vyhledávání, v proklikách na nabídku nebo v dokončení rezervace po prohlédnutí nabídky.
Jakmile problém identifikujete, zaměřte se na vytvoření hypotéz. Prozkoumejte, proč uživatele v daném kroku ztrácíte, a přemýšlejte o možných řešeních. Následně už musíte pouze jednotlivé změny otestovat. Nezapomeňte si vždy poznamenat, kdy jste jakou změnu provedli, co jste od ní očekávali a nastavte si termín vyhodnocení. Pro otestování změn standardně potřebujete nasbírat dostatečné množství dat a tak dříve než za 7 dnů změnu nevyhodnocujte.
Vždy je potřeba testovat jen a pouze jednu proměnnou a následně měřit, jestli se výkonnost nabídky zlepšila nebo ne. Nikdy netestujte dvě změny naráz, protože nebudete schopni říct, která změna se pozitivně/negativně projevila na výkonnosti nabídky.
Klíčové pro průběžnou optimalizaci je sledovat porovnání výkonnosti nabídky s podobnými nabídkami na trhu. Airbnb poskytuje hostitelům porovnání s trhem pouze skrze jednu metriku - průměrnou celkovou míru konverzí (Overall Conversion Rate). Jako hostitel nicméně netušíte, s kterými nabídkami vás Airbnb porovnává a není možné se tak na toto porovnání jednoduše spolehnout. V Blahobytech analyzujeme nejen průměrnou celkovou míru konverzí, ale celý konverzní trychtýř napříč 200 nabídkami pod naší správou. Jsme tak schopni rychle podchytit, kterým nabídkám se snižují výkonnostní ukazatele v porovnání s podobnými nabídkami a provést nezbytné úpravy.
Na co se zaměřit, když se vaše nabídka nezobrazuje ve vyhledávání?
Nejrychlejší cestou, jak se zobrazovat více ve vyhledávání je mít nabídku, která odpovídá co nejvíce parametrům vyhledávání, tedy filtrům (vybavení, povolení mazlíčků apod), kategoriím a parametrům pobytu.
Dále se zaměřte na:
- Dostupnost
- Minimální délka pobytu
- Ceny
- Vybavení
- Storno podmínky
Na co se zaměřit, když se vaše nabídka nezobrazuje na první stránce vyhledávání?
Stejně jako na Googlu přejde jen minimum lidí na druhou stránku výsledků vyhledávání, většina uživatelů Airbnb si vybere ubytování z prvních deseti nabídek. Vaším cílem je tak se v co nejvíce případech zobrazovat ve vyhledávání na první stránce. Tento krok je ale zároveň ten nejtěžší na ovlivnění, protože závisí pouze na algoritmu Airbnb, které z nabídek odpovídajících vyhledávání uživatele upřednostní a které upozadí. Jak jsme zmínili dříve, výsledky vyhledávání jsou personalizované na základě historie jednotlivých uživatelů, což činí přesné ovlivnění náročnějším.
Zaměřte se hlavně na:
- Hodnocení
- Počet hodnocení
- Cenu
- Konverzní poměr rezervací (čím kratší doba od poslední rezervace tím výše se zobrazíte)
- Superhostitelský status a Guest Favorite
Na co se zaměřit, když na vaši nabídku uživatelé neklikají?
Pokud vaše nabídka negeneruje dostatečný počet kliků, znamená to, že ji uživatelé ve výsledcích vyhledávání přehlížejí. Klíčem je se zaměřit na vše, co máte možnost ovlivnit ve výpisu vyhledávání. Největší vliv na počet kliků má titulní fotka. Při výběru titulní fotky se málokdy trefíte na poprvé a proto je potřeba testovat různé varianty. Největší úspěch často mají titulní fotky, které ve výsledcích vyhledávání zaujmou. Soustřeďte se tak na to, aby vaše titulní fotka nezapadla mezi ostatními - čistá kompozice, pestré barvy a odlišnost od konkurenčních nabídek.
Zaměřte se na:
- Titulní fotka
- Recenze a jejich počet
- Cena
- Cena za noc
- Název
- Superhostitelský status a Guest Favorite
Na co se zaměřit, když si uživatelé vaši nabídku nerezervují?
Pokud vaše nabídka přitahuje velké množství kliků, ale lidé si ji nerezervují, něco v poslední fázi rezervačního procesu odrazuje uživatele od dokončení rezervace. Lidé si nabídku rozkliknou, prohlédnou a odejdou. Mezi nejčastější "zabijáky" konverzí patří extra poplatky, jako jsou poplatky za dodatečné hosty nebo úklid, které zvyšují celkovou cenu pobytu.
Zaměřte se na:
- Hlavní mozaiku fotografií
- Extra poplatky
- Povolení okamžitých rezervací a vypnutí “pre-booking message”
- Popisky
- Popisky fotografií (postupně upozaďovány)
- Posledních 6 hodnocení

Proč optimalizovat nabídku pro mobilní zařízení?
Chcete-li svou nabídku optimalizovat pro hosty, musíte ji vnímat jejich očima. Mnoho hostitelů sleduje svou nabídku převážně z administrace Airbnb, ale to není pohled, který má běžný uživatel k dispozici. Hosté nikdy nevidí administrativní rozhraní, a pokud analyzujete svou nabídku pouze z něj, unikne vám mnoho detailů. Proto je klíčové používat náhledový mód, který ukazuje, jak vaši nabídku vidí bežní uživatelé. Díky tomu můžete snadněji identifikovat problémy a definovat hypotézy ke zlepšení.
Přibližně polovina všech návštěv Airbnb je dnes z mobilu. Rezervace sice stále uživatelé dokončují převážně na stolním zařízení, ale mobil má každý v kapse a ubytování hledá například při cestě tramvají. Optimalizace pro mobilní zařízení je tak stejně důležitá jako pro stolní počítač.
Před publikováním nabídky vždy zkontrolujte její zobrazení na mobilu. To se týká například fotografií, které mají na mobilu jiné zobrazení a jinak se ořezávají. S tím, jak se fotky zobrazují na mobilu, se ideálně seznamte ještě předtím, než svou nemovitost nafotíte.
Jakou roli hraje při výkonnosti nabídky cenotvroba?
Cena zůstává jedním z klíčových faktorů, prostřednictvím kterého mezi sebou hostitelé soupeří. Zatímco hosté hledají nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou, Airbnb jako platforma zase soupeří s hotely a jinými poskytovateli ubytování a nižší ceny jsou cesta, jak udržet zákazníky na své straně. Snížení cen se tak téměř vždy pozitivně projeví ve výsledcích vaší nabídky. Jak tedy pracovat s cenou, aby vaše nabídka byla stále konkurenceschopná?
Zjednodušeně máte jako hostitel na výběr tři přístupy k cenotvorbě.
Fixní ceny
Fixní cena za noc po celý rok je nejméně efektivní strategií ze všech. Bez ohledu na to, zda jde o všední den, víkend nebo svátek, s touto strategií nabízíte svou nemovitost vždy za stejnou cenu. To ale neodpovídá reálné poptávce, která se během roku mění. Nejen že Airbnb upřednostňuje nabídky, které flexibilně pracují s cenou, tak fixní ceny vám garantují, že většinu termínů cenové podhodnotí nebo nadhodnotíte. Vaše obsazenost bude trpět stejně jako vaše zisky.
Pro:
- Malá časová náročnost
- Plánování rozpočtu
Proti:
- Nevyužité příležitosti
- Nízké výnosy
Dynamické nastavení cen skrze Airbnb (Smart Pricing)
Nástroj Smart Pricing od Airbnb může na první pohled působit jako užitečný pomocník, ale ve skutečnosti často upřednostňuje zájmy platformy před zájmy hostitelů. Je to, jako kdyby vám obchod určoval, za kolik máte prodávat své zboží, přičemž by nastavoval ceny tak, aby maximalizoval svůj vlastní obrat. Smart Pricing často stanovuje nižší ceny s cílem zvýšit počet rezervací a maximalizovat obsazenost, což prospívá především Airbnb, nikoliv nutně hostitelům.
Nástroj navíc nereflektuje jedinečné vlastnosti nemovitostí, kvalitu, ani zaměření na specifické cílové skupiny. Částečná automatizace vám sice usnadní mnoho práce s nastavením cen, výsledkem ale je, že cena neodráží kvalitu vaší nabídky ve srovnání s konkurencí a nezvládá dostatečně pružně reagovat na změny poptávky po ubytování ve vaší lokalitě
Pro:
- Základní využití dynamické cenotvorby
- Nastavení zvládne běžný uživatel
- Nevyžaduje průběžnou údržbu
Proti:
- Ceny vždy nereflektují zájmy hostitele
- Podprůměrné výnosy
- Nejsou k dispozici data o trhu
Dynamická cenotvorba skrze komerční řešení
Na trhu existuje řada nástrojů, jako je například PriceLabs, které hostitelům usnadňují dynamické nastavování cen. Tyto nástroje bývají často preferovanou volbou, protože dávají hostitelům větší kontrolu nad cenovou strategií, reagují lépe na měnící se poptávku a umožňují pokročilejší automatizaci, která šetří čas zejména těm, kteří spravují více nabídek.
Nicméně využití nástrojů třetích stran má také své limity. Tyto nástroje stále neumožní dostatečně flexibilně pracovat s cenou na základě měnící se poptávky, neumožňují nastavení širokého množství slev, které jsou pro ubytovací sektor klíčové nebo neumožňují pracovat flexibilně s minimální délkou pobytu. Zároveň jsou navrženy tak, aby fungovaly po celém světě a proto nabízí univerzální řešení, které nereflektuje lokální specifika. Přitom každý trh a každá nabídka je unikátní. Doporučení k nastavení cen pak vznikají na datech, která se často ani neshodují s realitou.
Pro:
- Automatizace
- Využití širších možností dynamické cenotvorby
- Dostupnost základních dat o trhu
Proti:
- Vyžaduje průběžnou správu Revenue Manažera
- Snadné udělat chybu a ovlivnit tím výnosnost
Jak přistupujeme k cenotvorbě v Blahobytech?
V Blahobytech jsme vyvinuli vlastní nástroj pro profesionální nastavení cen pro naše klienty. Na rozdíl od komerčních nástrojů naše ceny zohledňují unikátní charakteristiky každé nemovitosti, lokální specifika a aktuální poptávku až na rok dopředu.
Náš nástroj pro to využívá data o všech nabídkách, jejich cenách a transakcích na Airbnb trhu, která sbíráme od roku 2016. Čerpá také z našeho portfolia téměř 200 nemovitostí. Data o apartmánech, jejich obsazenosti a cenách individuálních termínů v reálném čase vyhodnocujeme a na jejich základě upravujeme dynamicky ceny pro všechny naše nabídky (včetně cen osob, úklidů, slev apod).
Dostatečně dlouho dopředu tak dokážeme sledovat, co se na trhu děje, jsme schopni vyhodnotit silné termíny, ale zároveň identifikovat ty slabé a přizpůsobit tomu cenovou strategii a maximalizovat tak dlouhodobý výnos našich klientů. Podrobně jsme o naší cenotvorné strategii psali před časem v našich novinkách.
Pro:
- Zdarma pro klienty naší společnosti
- Využití hyperlokálních dat a charakteristik nemovitosti
- Denní aktualizace cen až na rok dopředu
- Využití pokročilých funkcionalit, které nemají ani komerční řešení (dynamické nastavení slev pro delší pobyty, cen extra osob, úklidů..)
- Maximalizace dlouhodobých výnosů
Proti:
- Vhodný pro nastavení cen pouze na území Prahy
Závěr
Optimalizace nabídky na Airbnb není jednorázová záležitost, ale kontinuální proces, který vyžaduje porozumění dostupným datům, sledování konverzního trychtýře a pravidelné testování změn. Pokud dokážete využít dostupné nástroje, data a metriky správným způsobem, můžete své výnosy i znásobit. Tento článek měl za cíl vám přiblížit, jak funguje řazení na Airbnb a na co se zaměřit, když vaše nabídka nedosahuje očekávaných výsledků.
Pamatujte ale, že úspěch na Airbnb není jen o potěšení algoritmu, ale především o tom, jak dobře dokážete pochopit potřeby svých hostů a přizpůsobit svou nabídku jejich očekáváním.
Nemáte čas hledat příčiny, proč vaše nabídka nedosahuje očekávaných výnosů? Spojte se s námi a třeba to bude začátek naší společné cesty. Pomohli jsme stovkám majitelů, jako jste vy, zvýšit výnosy. Bez starostí.
Stručně
- Airbnb využívá vámi poskytnutá data o nabídce k tomu, aby ji zobrazit správným uživatelům
- Algoritmus používá k posouzení vaší nabídky čtyři klíčové pilíře: popularitu, kvalitu, cenu a výkonnost konkurence
- Sledování konverzního trychtýře nabídky je klíčové pro průběžnou optimalizaci a výkonnost nabídky
- Vždy je potřeba testovat jen a pouze jednu proměnnou a následně měřit, jestli se výkonnost nabídky zlepšila nebo ne.
Získejte zdarma checklist a obratem zjistěte, zda máte správně nastavenou svou nabídku na Airbnb.
