Pokud jste se už rozhodli, že se pustíte do pronajímání na Airbnb, připravili své prostory a teď čekáte na první rezervaci, pravděpodobně vás zajímá, jak vám vlastně budou hosté platit. V hotovosti to totiž nebude.
Pro Českou republiku je nejlepší variantou platba přes paypal nebo převod na účet.
Ve výplatních preferencích Airbnb najdete spoustu možností, ze kterých si můžete vybrat, jakou formou chcete, aby vám byly zasílány peníze. Pro Českou republiku je asi nejlepší variantou buď platba přes paypal, u kterého se akorát Airbnb ujistí, že máte účet aktivní, nebo mezinárodním převodem, u kterého stačí zadat číslo účtu nebo IBAN. Obě varianty jsou velice pohodlné.
Airbnb si z každé vaší platby vezme 3% jako hostitelský poplatek,
Další zajímavou možností je nastavení minimální částky, kterou chcete automaticky posílat. To znamená, že Airbnb bude vaše peníze schraňovat do chvíle, než vaše výdělky dosáhnou požadované minimální částky a v tu chvíli vám peníze odešlou. Vyplatí se to v případě, že by vám banka účtovala za každou platbu servisní poplatky.
A u servisních poplatků ještě chvíli zůstaneme. Měli byste vědět, že Airbnb si z každé vaší platby, kterou obdržíte, vezme 3% jako hostitelský poplatek, který slouží k pokrytí výdajů na zpracovaní plateb hostů. Zároveň účtují všem hostům 6-12% k cenně vaší nabídky, takže celková cena, kterou vidí hosté u vaší nabídky je o to větší. Proto je dobré vzít to v potaz při sestavovaní cenové nabídky. Veškeré detaily týkající se plateb najdete ve svoji historii transakcí.
Nebojte se hosty po ubytování kontaktovat a ujistit se, že je vše tak, jak má být.
A samozřejmě jedinou platbou, která vám neudělá radost bude ta, kterou musíte vrátit. Pro Airbnb je klíčové, aby hosté měli záruku kvality, a jednou ze záruk je garance vrácení platby v případě nespokojenosti. To znamená, že pokud hosté na vás vyplní stížnost, budete jim muset peníze vrátit. Samozřejmě, dá se proti tomu odvolat, ale doporučujeme spíš udělat maximum pro to, abyste podobným nepříjemnostem předešli.
Většinu problémů, které se vyskytnou, lze řešit příjemným vystupováním a hlavně vlastní přítomností. Nebojte se hosty po ubytování kontaktovat a ujistit se, že je vše tak, jak má být.